miercuri, 15 iunie 2011

"Tare-s mic si necajit..."


- Pamflet - 
de Remus Constantin Raclău

      Sunt necăjit... Nu ştiu cum mama mă-sii alţii o pot duce aşa de bine şi eu nu!... Nici nu ştiu ce să mă mai fac! Asta e, dom'le!... Vorba ălora de la "Casa Locco":

     "Cine are noroc, are! Cine n-are, n-are!..."

   Unii au avut norocul să se nască din părinţi bogaţi, şi acum au! Eu, nu...
   Alţii au câştigat la loto, şi acum au! Eu, nu...
   Unii au început câte câte o afacere, au înţeles cum stă treaba cu evaziunea şi cu spaga, le-a mers, şi acum au! Eu, nu...
   Alţii au învăţat o meserie, au avut chef de muncă, şi acum au! Eu, nu...
   Unii au plecat din ţară, muncesc de le pârâie oasele, şi acum au! Eu, nu...
   La alţii plouă cu bani; la mine, numai plouă! Plouă şi ninge!...
   Ce mai... Sunt necăjit, dom'le!...

     Mă uit peste gard şi-mi vine să plâng... Ce casă şi-a tras vecinu'!... Are etaj, are garaj, are și cramă la subsol, are piscină ... şi mai are şi nevasta frumoasă!... Ba, ca să le pună capac la toate, până şi manelele lui, sunt mai noi ca ale mele!... Ce dracu'-nvârte ăsta, dom'le, nu ştiu, că nu vrea să zică, fir-ar el al naibii să fie! C-aş face şi eu, de n-ar fi greu! Da' nu zice, dom'le! Nu zice !... Asta înseamnă că e ceva simplu, uşor şi bănos! Că altfel ar spune... Al dracu' hoţ, lua-l-ar dracu' și duce-l-ar unde să nu-l mai pot vedea!...

   Nevastă-mea mă bate mereu la cap:
- Dă-te şi tu, măi păcătosule, pe lângă vecinu', poate-ţi zice şi ţie de unde are atâţia bani, de-i învârte cu lopata! Că, ăla da bărbat mă, nu tu!... Ai văzut ce grădină are? Ţi-e milă să calci, mă! Ţi-e mi-lă!... Şi la noi ţi-e milă să calci... Da, da!... Ţi-e milă de picioare ... să nu ţi le zgârii prin pălămidă şi bălării!... Doamneee, cum dracu' de au altele noroc să dea peste bărbaţi din-ăştia, nu ştiu! Şi-ai văzut mă, cum umblă îmbrăcaţi? Parc-ar fi doi filfizoni, mă! Parc-ar ieşi în fiecare zi la defilare, nu pân' la colţ, la-alimentară... Mă uit la tine şi m-apucă plânsu': parcă te-am strâns de pe apă... Mi te-a băgat mă-ta pe gât, mă, c-altfel ...Şi mă mai ţii şi pe mine îmbrăcată, de parc-aş fi cerşetoare, cu hainele astea de acu' cinşpe-mii-de-ani! Noi ne sluţim păru', unul la altu' cu foarfecele, că n-avem bani de coafor, şi ăştia se duc la "Salò du botè", ca să le scarpine alea mătreaţa, că-şi permit mă!...
    ...Şi mă ţine-aşa de dimineaţă până seara, de-mi vine să-mi iau lumea-n cap... Şi mai e şi urâtă, pe deasupra! A fost ea frumoasă în tinereţe, nu zic nu, da' i-am trântit cinci copchii unu' după altu' şi i-am dat de treabă până s-a-ncreţit de tot!...

    Drăcuşorii ăia mici, nu i-aş mai fi făcut, mă toacă şi ei: "tată, tată, băiatu' lu' vecinu' şi-a luat mobil, vreau şi eu!"; "tată, tată, fata lu' vecinu' şi-a luat role, vreau şi eu!"; "tată, vreau la film!" Tată, tată, tată, toată ziua!... să mă-nvăţ minte: "Cine dracu' m-a pus să fac cinci, unu' după altu'? Că nici bani de prezervative n-am avut, în brânza mă-sii de amor ghebos!..."

 Şi-animalele astea de la televizor... nu mai încetează cu reclamele! Plasmă, 4x4, mobilă, calculator portabil, excursii... Pentru cine le-o zice nu ştiu, mă? Da' te doare inima, măi omule, când vezi ce-o mai ieşit pe lumea asta, şi tu tre' să te duci la cizmar să-ţi pingelească papucii... Că de unde dracu' bani de alţii?...

    Mă, da' o satisfacţie tot am avut şi eu, în faţa lu' vecinu', fir-ar mama lui să-i fie! Iarna trecută... Când a rămas inpotmolit cu Merţu' la colţ la Mişu, că n-au dat ăia cu plugu'! A venit la mine cu o coadă-ntre picioare ... să mă roage să vin cu lopata şi să-l ajut la-mpins... Scheuna ca milogu', închinându-se pân' la pământ, numa' să-l ajut să iasă. I-am zis: "nu pot vecine, că de-abia am ieşit din saună şi mi-e c-oi răci, dracu', pentru tine!" şi i-am trântit uşa în nas... Să-l fi văzut ce faţă a făcut!... Da' mai ales ce faţă a făcut sclifosita aia de nevastă-sa, când i-a zis ăsta că ne-am luat saună: "Ia uite, mă, al naibii... Ăştia n-au bani nici să meargă la ve-ceu în centru, da' saună şi-au luat!... Bărbate! Mâine, la "Prakticăr"... Luăm saună cu jacuzzi, ca să fim mai tari ca ei!..."

    Am râs cu nevastă-mea şi copchiii, cu sughiţuri, pân' la lacrimi. Pe urmă am pus o cratiţă cu apă la încălzit pe aragaz, ca să mă spăl pe cap şi să mai reduc din mătreaţă, că ne-au tăiat ăştia şi apa caldă, că n-am mai plătit întreţinerea de astă toamnă!
    Şi-n timp ce se încălzea apa, i-am zis neveste-mii:
- Ai văzut femeie, cum se-nvârte roata? Dacă-mi mai zici vreo-dată, că ăsta e bărbat adevărat, îţi dau dinţii jos şi după aia mă duc la crâşmă. Vai de capu' lui! Bărbat, ... auzi la el... să rămână inpotmolit cu Merţu'... Băăă!... Decât să rămân împotmolit cu maşina, s-ajung la borşu' vecinilor, mai bine fără maşină, mă ... aşa că noi, na!... Băi!... N-oi fi eu prea harnic, n-oi avea eu prea multă carte şi n-oi fi având eu bani ca el, că nu mă duce mintea, da' ... orgoliu' de bărbat îl am, să ştii!... 'Nţeles?"



P.S.
     Dacă credeţi că merită, recomandaţi aceasta lectura şi prietenilor dumneavoastră, după binecunoscutul model:
                       "CITEŞTE şi DĂ-L MAI DEPARTE"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu