– sau delirul de omnipotență al unui tânăr parvenit -
de Remus Constantin Raclău
Bună
ziua, oameni !
Ați
auzit cu toții de pe net și din presă de situația românilor
plecați în Germania la fermele de cules sparanghel. Pe această
temă am urmărit și un filmuleţ făcut
de
un personaj monden
care
se prezintă a fi un speaker motivațional, filmuleț
care
se potrivește ca
nuca-n perete cu
realitatea.
Voi
comenta această
producție video
care analizează la rândul lui filmulețul
făcut de românii
de la o fermă din Germania și pe care îl voi posta la sfârșitul
acestui
articol.
În
cazul meu, pe măsură ce video-ul de care
fac vorbire
mi se derula pe ecranul computerului, îmi veneau în minte fel de
fel de senzaţii, impulsuri, trăiri și frânturi de idei (doar
frânturi - pentru că
video-ul
se derula în continuare și ideile
nu prea
aveau
timp să se cristalizeze) și
pe
care o să vi le prezint în cele ce urmează ...
Când
mi-am dat seama ”unde bate” autorul discursului din filmuleț,
primul lucru care mi-a venit în minte au fost versurile primei
strofe a poeziei ”Odă Proștilor” de Ion Pribeagu :
”Cu
prostul neșcolarizat,
Te
lupți puțin și ai scăpat,
Dar
duci o luptă infernală,
Cu
prostul care are școală” !...
Apoi,
după ce l-am terminat de vizualizat, am dat o căutare pe net cu
numele autorului și ... surpriză: epigrama (aceasta strofă circula
și
sub
forma de epigramă, în variante ușor diverse dar identice în
esență) nu i
se
potrivește !
Deloc
!... Pentru că ”omulețul”
nu are școală ! Cel
puțin nu în sensul popular al accepțiunii termenului de ”om cu
școală”...
Adică...,
stai !...
Băi,
ești prost ?...
Fii
atent ce chestie: ”Omulețul nu are școală” în sens de studii
superioare,
dar are o școală în care ... predă !!!...
Fain
și capitalismul ăsta câteodată!
Aprofundând
subiectul realizez că, în esență, ”omulețul” nu este nici
prost și nici rău intenționat !
Ba
dimpotrivă !
Dovada?
Luați de-aici :
https://elitaromaniei.ro/adrian-niculescu-antreprenorul-roman-care-schimba-mentalitati/#top
Deci
... omul e ok !...
Adică,
e
ok ca
om ! Și ..., om fiind, are dreptul să mai
și greșească
:
”Errare
humanum est”,
”a
comite erori e omenește” - însă, atenție, pentru că Seneca își
continuă aforismul, atașându-i o condiționalitate
dură:
”perseverare
autem diabolicum”
”a
persevera însă în eroare (din mândrie sau aroganță, fără a
învăța nimic din erorile tale) este un act diabolic”, cu
atât mai mult atunci
când
eroarea provine dintr-un interes personal ...
Să
o luăm sistematic, în
zece puncte ...
1.
Filmul
începe printr-o ironie: agricultorii aflaţi în dificultate în
Germania sunt asemuiți unor maneliști, care s-au spart toată viața
lor în figuri, așa că ... acum merită să muncească din
greu
și să sufere (”metafora” asta ține 15 secunde );
2.
De
la secunda 15 înainte, omulețul se autopromovează
la rang de
clarvăzător sau vizionar, prezentând un filmuleț de-al său, de
acum doi ani .
Chestia
este ca omulețul este într-adevăr
destul
de abil, dar
doar
pentru un auditoriu superficial, asupra căruia, da, poate face
impresie – și căruia
îi toarnă frânturi de adevăr, amestecate cu falsități frapante,
spre a-și trage
spuza pe turta lui, transmițându-i
în subliminal invitația :
”Veniți,
bă, să vă înscrieți la cursurile mele, că dacă nu, o să
ajungeți niște căcați în viață !”
Da!...
Ați înțeles bine: omul s-a specializat in ”hair-stylism” adică
e frizer-coafor, are succes și s-a hotărât să își împărtășească
succesul cu semenii săi, deschizând o școală de
frizerie-coafură-manichiură, și face totul ca să își atragă
cursanți ! Bravo
lui !
Băi
..., ce să zic? Nu-i prost omul! Că una e să tunzi un
om sau
să coafezi o
femeie
și alta e să ții cursuri despre asta ! E
mult mai eficient: de tuns sau coafat nu poți
tunde sau coafa decât câte unul, sau
una odată.
Cursul în schimb, poți să
îl
ții la
cât
de mulți, și cu cât ai
mai
mulți, cu atât mai eficient se
cheamă că îți
folosesți timpul din punct de vedere financiar !...
Mda!...
Isteț dar nu și
suficient
de inteligent pentru persoanele obișnuite să aprofundeze ceea ce
văd și aud ... Deci ..., a fi ospătar, ”nu
te diferențiază față de restul”
turmei, dar în
aceeași frază susține că cică
”zidarul
nu e de duzină”!
V-aş spune și de unde i se trage năstruşnicia asta, dar m-aș
lungi prea mult ... Și nici măcar nu-și dă seama ! Îl las așa
!...
Se
referă desigur la meseriile în a căror practică e necesar și
apreciat pe măsură spiritul
creativ, și care în viziunea dumnealui sunt superioare acelor
meserii a caror
practică necesită o plictisitoare repetitivitate, de rutină, și
care tot în concepția domniei sale sunt meserii de duzină, pe care
le poate face oricine, fără prea multă bătaie de cap adică, fără
prea mult studiu și pregătire ...
Sunt
multe de spus și asupra acestei erori de perceptie și înțelegere
a importanței diviziunii sociale a muncii, de care are parte
omulețul – viața, civilizația și societatea în care trăim,
necesită în aceeași măsură, atât munci creative, cât și pe
cele de rutină, precum și altele legate de cercetare, sănătate,
etc ..., fără de care o societate nu numai că nu progresează, dar
nici nu este funcțională.
”Investiţi
în educaţie”,
zice
omulețul!...
Corect
! Dar nu în orice fel de educaţie: (subliminal – Investiţi în
ceea ce vă ofer eu: ”mi-aş
fi dorit să fi știut când am plecat afară ceea ce știu acum
și ceea ce vă învăț și pe voi”!
Asta
până la minutul 1,25 ...
De
fapt, de
acum înainte
o să fac referire la minutele rămase din filmuleţ, căci așa e
setat filmul – să îți arate cât mai este, nu și
cât
ai văzut !
3.
De
la min 10 (numărătoare
contrară)
omulețul
ne prezintă
tema zilei: materialul cu românii revoltaţi (și
se pare că pe bună dreptate) de
condițiile în care sunt nevoiți să lucreze în Germania, ... și
ne invită să îl asistăm la o ”disecție”, cum o numește el,
a ”materialului” .
4.
În
film, apare un lucrător agricol, care prezintă, așa cum se pricepe
și el
(nefiind
speaker motivațional și nici purtător de cuvânt calificat prin
studii de jurnalism sau de sociologie)
situația
în care se află, împreună cu un anumit număr de conaționali,
aduși la muncă în Germania, în vreme de pandemie și carantină,
prin intermediul unor firme de intermediere din România.
Lucrătorul
din film spune: ”Suntem
asupriți!”,
iar
”Leul”
răspunde - spun ”Leul”
pentru că așa se autocaracterizează domnul Adrian – ca fiind un
leu (în viață și în afaceri!):
”Da,
te cred !... Da’ și noi, de doi ani de zile vorbim la pereți!”
(adică tot vă spunem – traducere din subliminal:
”veniți,
bă, să vă înscrieți la cursurile mele, că dacă nu o să
ajungeți niște căcați în viață!)
”Ok!...
Dar
hai să mergem mai departe!”
5.
Și
lucrătorul continuă, în numele conaționalilor săi aflați în
aceeași situație, exprimându-și amarul de a se simți înșelatâți:
una li s-a spus la racolare, și alta au găsit ”pe teren”...,
prezentând în detaliu abuzurile și minciunile cărora le-au căzut
victime ... asta până la min 9 (pe numărătoare inversă).
* Aici trebuie să fac precizarea că este vorba despre O situație, dintr-UNA dintre fermele din Germania si nu despre toate, o situație insulară (atât știm, pentru că doar de aici s-au publicat ”știrile” - deloc bune, cunoscut fiind faptul că acolo unde treaba merge bine și normal, lumea își vede de treabă și nu cheamă presa !), fermă condusă de un director polonez, asistat de ... o româncă (!!!) - personaje, care pentru a se evidenția în fața patronilor, rup cu dinții din angajați - de unde se adeverește pentru a nu-știu-câta-oară, că ... ”mai răi câinii, ca stăpânii”!... Asta ca să fie clar despre ce vorbim
-
”Leul”
rezuma scurt și răspunde (”plin de compasiune”):
”Nu
e nimic ieșit din comun!”
Serioooos?
Nu
e nimic
ieșit din comun să ți se spună că intri în carantină, dar să
nu ți se spună că ai să faci carantina muncind? Așa o fi,
Leule, dacă zici dumneata !...
6.
Până
la min 8,15 lucrătorul continua să prezinte situația de fapt, cu
noi detalii, și să acuze faptul că se simt vânduți ca sclavi...
-
”Leul”
răspunde (fluturându-şi ceasul cu brățara de aur!): ”Bă
băiatule
(lăsăm la o parte faptul că din voce lucrătorul pare mult mai în
vârsta decât ”leul”) când
eu încă de acum doi ani vorbeam, și îndemnam și sfătuiam
oamenii (să
vină să facă cursurile la el, desigur !)
voi unde eraţi? La ce ascultați voi ? Mi-a spus mie un profesor
(halal
de el,
profesor!)
că
în viață, atunci când ești jos, nu prezinți interes, (Vai,
Doamne!!! Mai
ai mulți din ăștia prin grădina Ta?)
așadar, vei fi tratat ca ultimul om !...”
(min 7,46)
Întrebarea
de mai sus mai comportă un aspect, care ar fi nostim, dacă nu ar fi
trist prin absurdul lui: omulețul se crede ”realmente” atât
de înțelept, de valoros, de cunoscut și de faimos, încât până
și ultima băbuță, până și ultimul calic, din cel mai
îndepărtat colț de țară, ar fi trebuit să audă de el și să
vină în genunchi să îl roage să-l primească la cursurile sale
de iluminare profesională!...
Lăsăm
deoparte faptul că pentru a fi cunoscut de toată lumea e necesar ca
toată lumea să aibă acces la internet, să și-l permită, și să
mai și știe să îl folosească ! Dar, deh!... Unii crede că
ajunge să pocnești din dej’te
ca să
te știe
lumea !...
7.
Ia
cuvântul, la telefon și
o
lucrătoare, care continuă
pe aceeași lungime de undă
ca și lucrătorul care a vorbit înaintea dumneaei...
Conform
acesteia, la
recrutare, lucrătorilor li s-au prezentat o serie întreagă de
condiții avantajoase și un salariu atractiv. La sosirea în
Germania, oamenilor
li s-au reținut cărțile de identitate, însă
nu
li s-au
dat să semneze niciun fel
de contract,
salarizarea efectivă fiind cu totul alta, iar condițiile de cazare,
masă și mai ales cele legate de utilitățile care asigură
igiena, lăsau mult de dorit, față de așteptări și promisiuni...
În
plus, vorbitoarea
afirma că ar fi supuși unui șantaj
continuu
și
unor
amenințări
permanente
cu
sancţiuni,
cu
tăierea hranei și cu trimiterea acasă! Au
fost amenințați că dacă nu le convin condițiile de muncă,
salarizare, masă și cazare, și vor refuza să iasă la muncă,
nu-și vor vedea înapoi cărțile
de identitate decât
dacă își vor achita imediat cheltuielile de aducere în Germania –
300 Euro de persoană
...
Adică,
cum să pleci, fără cartea de identitate sau pașaport? Și
mai ales cum să pleci dacă toate serviciile de transport sunt
suspendate din cauza pandemiei ?...
Deci,
nu tu condiții, nu tu bani, nu tu documente ... Ia și plecă
dacă-ți dă mâna !...
-
”Leul”
reacționează: ”Știu
că o să-mi săriţi în cap (asta
se cheamă cinism și ipocrizie!),
... da’ de doi ani de zile 50% din materialele mele au conţinut
avertizări, sfaturi ... Știți cum gândește un sărac, realmente?
Vă
spun că așa am gândit și eu: ”Când
ești sărac, ești un căcat al societăţii” (!!!) și
repetă asta, ca să ne intre bine în cap, subliniind cu gesturi
largi de dom profesor: ”Realmente
un căcat al societății !... Nu te bagă
nimeni în seamă. De ce ? Pentru că nu prezinți interes pentru
nimeni. Tu nu oferi nimic. Ești zero ... Aaa!...
Te
pune să
faci aia, ailaltă, dar te tratează ..., cu umilire. Pentru că ești
nimeni! Un căcat, realmente un căcat în societate, asta eşti!...”
(și
ce mândru e
omulețu’
de
cuvântul ăsta ”realmente”! Pe care îl repetă
ca pe o mantră, el - fost
căcat - actualmente deţinător
al
adevărului
absolut
și
al cheii succesului în viață
!)
Și
”Leul”
continuă: ”Deci
din momentul în care tu nu prezinți interes în societate ..., pe
fruntea ta scrie (din nou cu gesturi superior-demonstrative) Un căcat
de om care nu prezintă interes în societate (asta dacă ai fruntea
suficient de largă – dacă nu scrie cât încape, probabil!), faci
ceva, sau rămâi un căcat!... Eu n-am vrut să-mi scrie pe frunte
”un căcat al societăţii”
- până la min 6,05 !
8.
Lucrătorul
continuă
spunând
că se lucrează în medie 14 ore pe zi,
după
care se poate întâmpla
uneori să
stai la coadă la duș sau la WC chiar
și până
la 2-3 dimineața, pentru
că băile sunt într-un număr complet neadaptat la numărul total
de lucrători și cum
lucrezi în câmp, te umpli de praf, și
nu poți să te bagi în pat așa. După
care trebuie
să reîncepi la ora 7! Și
dacă efectiv nu mai poți,
și
soliciți timp ca să-ți revii,
te
sancţionează cu amendă ...
-
La
care ”Leul”
răspunde: ”Bă,
știi ce nu înțeleg eu (asta
se vede clar!),
unde e sclavia ? Despre ce sclavie vorbim? Eu n-am văzut soldaţi să
stea cu puştile la tâmplele lor”
(cu aceleași gesturi de om fără inhibiţii și aș zice și fără
pudoare)...
Și
fiți atenți cum pune măria să ”Regele Junglei” problema:
-
”Leul”:
”Deci toți oamenii ăștia (mare
minune că și-a amintit de statutul lor de om, dar se vede traba ca
doar și-a amintit, căci de înțeles nu da dovadă că ar și
înțelege ce presupune statutul de fiinţa umană),
toți românii care primesc un astfel de comportament, au plecat de
bunăvoie! Și atunci ce i-a forțat să îndure un astfel de
comportament?” (min
5,28)
Se
vede că trebuie să-i repet omulețului cele afirmate mai sus: Băi
Leule! Adică,
cum să pleci, bă,
fără
cartea de identitate sau pașaport? Și
mai ales cum să pleci dacă toate serviciile de transport sunt
suspendate din cauza pandemiei ?...
Deci,
nu tu condiții, nu tu bani, nu tu documente ... Ia și plecă
dacă-ți dă mâna !...
În
filmarea ajunsă pe net se vede cum oamenii solicită să plece și
să fie trimiși înapoi, iar translatoarea cu limbă de român (dar
cam atât) le cere, în numele patronului și al directorului, banii
de transport ca să aibă înapoi documentele ...
-
”Leul”:
”Că
și eu am trecut prin ce au trecut ei (oamenii
încă mai trec, pentru că criza conflictului de muncă nu e deloc
rezolvată, încă
mai trec, dar la el nu contează, cum nu contează multe alte
”detalii”, asta e ..., atât poate omul să scoată la o
”disecție”!),
dar nu m-am plâns și nu am dat vina pe stat, sau pe guvern sau pe
mai știu eu ce!... Eu am început să vorbesc despre chestiile astea
după ce m-am realizat, și-am încercat ca să-i sfătuiesc, dar ei
... unde au ascultat? Unde ați ascultat ”dragi” români?” (min
5,11)
V-am
spus: Omulețul se crede extrem de cunoscut și de valoros, și doar
proștii și leneșii nu apelează la serviciile școlii sale de
frizeri ...
Chiar
!... Oare cum o arăta o lume în care nu ar exista alți meseriași
în afară de frizeri, coafori și manichiuriste, și calificați cu
toții numai prin cursuri la școala lui !...
Tare
întrebarea asta , nu ? Oare cine le-ar mai produce foarfecii, sau
oglinzile, sau scaunele, sau ..., ?...
9.
Lucrătoarea
preia din nou telefonul și prezintă condiţiile igienico-sanitare
precare și absolut ne-adaptate numărului de lucrători, subliniez –
și asta în condiții de pandemie mondială (!!!), în cea mai
dezvoltată și considerată cea mai civilizată societate din Europa
– Germania ! (min 4,42)
-
”Leul”
combate din nou de pe tronul său de rege: ”Pe
deoparte e trist, dar oamenii ăștia plătesc în momentul de față
inconştiența
și toate deconectările (???)
pe care le-au avut în tinerețe! Dar ce-au făcut ei în tinerețe?
Pentru că
eu când spuneam – Băi,
tinerețea este pentru planul profesional, trebuie să devii bun în
ceva, ce-au făcut, bă, ei ? Foarte mulți poate au luat în râs,
poate că au mers pe mentalitatea aia că
o viață
ai și trebuie să o trăiești ..., păi iată, iată ce înseamnă
să îți iroseşti timpul în tinerețe: plătești mai târziu !”
Şi-apoi,
în fața unei audiențe aproape exclusiv feminine, omulețul
cu
gleznele goale între
blugi și teniși, se lansează într-o descriere în care se
autoprezintă ca un
adevărat erou
al muncii capitaliste...
-
”Leul”:
”De 7-8 ani de zile, oamenii ăștia muncesc afară. În primul
rând eu m-aș întreba: Ce-au făcut cu banii? Şi-apoi repeta
încruntat pe ton răstit, privind plin de obidă în ... camera de
luat vederi: ”Dragii mei, ce-ați făcut cu banii?”
(Da’
ci ti freacâ
pi tini, uăi, ci-o făcut lumea cu banii lor? Ai?... Ci ti
freacâ?... Cu ci drept întrebi tu lumea di banii lor? Ci țîi ț-o
cerut cariva cont di asta? Di ci-ai făcut tu cu banii tăi?...
Ete-teee !... O făcut șî ii ci-or avut nevoi șî ci i-o dus
mintea, ai prișeput?...)
După
care continuă
pe același ton arogant, nesimțit și dispreţuitor, țintuind
privitorul cu degetul coborât de deasupra capului:
- ”LEUL”
-
”Mulți
boi dintre voi, incapabili, ca voi, că
de aia trăim noi așa cum trăim, o să lăsați mesaje acum ...
(urmează
o seamă de cuvinte
porcoase, deci subconştientul îl informează corect despre
percepţia și impactul cuvintelor sale în mintea privitorilor, dar
nu-i pasă; nasul lui e mult prea sus ca să poată fi atins, nici
dacă am folosi o prăjină) ...
că am trimis la famili, că se sacrifică,
nu-ş ce! Buuun !... (profesor,
dom-le pro-fe-sor ! Dacă
v-am spus !...)
Să zicem că-i așa! Şi-atunci, boilor, când făceam materiale și spuneam: nu faceți copii la 19-20 de ani, că șansele să-i abandonați sunt uriașe! O să-i părăsiți, o să ajungeți să vă bateţi nevestele de la lipsuri, și de aia zic: noi nu vorbim, de sclavie aici, noi vorbim despre ”Factură” ... A venit nota de plată!... (min 2,51)...
... și iar se lansează într-o serie de acuzații privind viața privată a fiecăruia dintre noi, subliniind excese imaginare, prezente (probabil doar) în mintea lui, de golănaș calic de cartier periferic bucureştean (parvenit în mare consilier de nivel pandemic – global) prezentându-le ca fapte adevărate ce se încadrează în limitele inconştienței individuale care ar fi cauza falimentul omului în societate...
”Eu cu asta mă lupt, cu prostia de a trăi în prezent cu reperele din trecut, legat și de copii și de familie, și că o viață ai și trebuie s-o trăiești, că nu fi disperat de bani, și așa mai departe” ! (min 2.12)
Să zicem că-i așa! Şi-atunci, boilor, când făceam materiale și spuneam: nu faceți copii la 19-20 de ani, că șansele să-i abandonați sunt uriașe! O să-i părăsiți, o să ajungeți să vă bateţi nevestele de la lipsuri, și de aia zic: noi nu vorbim, de sclavie aici, noi vorbim despre ”Factură” ... A venit nota de plată!... (min 2,51)...
... și iar se lansează într-o serie de acuzații privind viața privată a fiecăruia dintre noi, subliniind excese imaginare, prezente (probabil doar) în mintea lui, de golănaș calic de cartier periferic bucureştean (parvenit în mare consilier de nivel pandemic – global) prezentându-le ca fapte adevărate ce se încadrează în limitele inconştienței individuale care ar fi cauza falimentul omului în societate...
”Eu cu asta mă lupt, cu prostia de a trăi în prezent cu reperele din trecut, legat și de copii și de familie, și că o viață ai și trebuie s-o trăiești, că nu fi disperat de bani, și așa mai departe” ! (min 2.12)
Am
scris LEUL cu majuscule ca sa subliniez contrastul dintre
el – LEUL , și noi - boii, că n-a zis că mulți dintre noi sunt
boi, ci ”mulți boi dintre voi”, ceea ce echivalează cu ”mulți
dintre voi – boii”, făcând o generalizare de tip ”sunteți cu
toții o apă si-un pământ” ...
-
”LEUL”
- deci în perioada stabilă, dacă tu ești un bou, și un idiot,
un... un ..., ruomân snob, că
noi suntem cei mai snobi de pe planetă (zise
domnul cu ceas de aur și gleznele goale),
îți vei bate joc (de
cine?)
în perioadele bune, pe concedii, (gesturi
largi ondulându-şi tot corpul) pe
alea, alea, (și
din nou o serie de gesturi specific ”măreției” manelistice, de
unde-și trage omulețul seva!)...,
şi-acum să spele în căcat la un container câte 300 dă inși...,
(min
1,50)
da’ ăștia, sunt mii care trec prin asta !
Nu
săriți
la gâtul meu! Tot ceea ce am scris cu albastru e transcris din
filmuleț, identic și întocmai cu vorbele Măriei Sale...
10.
-”Leul”
- ”Nu mai numiți voi sclavie (ce
anume?...).
Oamenii ăștia de ce îndură?
Îndură pentru că oamenii ăștia nu știu să facă nimic!”
Să
mori tu?...Ai stat tu de vorbă cu fiecare în parte și ai ajuns tu
cel priceput la toate, la concluzia că ”ăștia” nu știu să
facă nimic?
Vai
de capul tău !...
-”Leul”
- Ei sunt doar niște oameni care ..., sunt aruncați, (aceleași
gesturi care subliniază ”măreția” și importanța
vorbitorului)
pentru că ei reprezintă ..., forța brută: la strâns, la ...,
deci ei nu se diferențiază cu nimic, ei nu au o meserie la bază.”
(min
1,22)
L-aș
întreba multe pe ”LEUL” ăsta, dar las plăcerea asta domniilor
voastre... Spre exemplu, e o vorbă din bătrâni, din trecutul care
nu-i place ”Leului”, care zice așa: ”Dacă
n-ar fi ”proștii” (oamenii ăia cu care reprezintă pentru unii
forța brută), ”deștepții” ar muri de foame!”cu
ghilimelele bine puse la locul lor, spre a sublinia vorbirea la modul
figurat ...
-
”Leul” - ”Oamenii ăștia sunt muncitori ... necalificați ...,
despre asta e vorba! (o
să observați
în
filmuleț
pauzele
din vorbire,
făcute
pentru
a sublinia -
sincer
inconștient -
importanța
propriei persoane și disprețul pentru toți ceilalți care nu vin
plătească (sic) cursuri la dumnealui!).
-
”Leul” - ”Eu când am spus oamenilor: Băi, când ești sărac,
oamenii te privesc ca pe un căcat al societății..., ai scris pe
frunte, adică când tu nu ești bun de nimic !”
După
care începe
iar
să
se stropșească la privitori:
-
”Leul”
- ”De
doi ani de zile promovez chestia asta, avertizez! De ce? Pentru că
oamenii au văzut pe fruntea mea (și
ne arată
și unde, ca
nu cumva să nu știm noi - boii,
unde
își ţine dumnealui -
leul
fruntea)
”un căcat al societății”!...
Hopaaa!
Oare cum se cheamă că ești atunci când te contrazici total și
fragrant la o distanță de doar câteva fraze?
Păi,
băi, nene, ești și tu sau nu ești - ”un
căcat al societății”
?
Hotărăște-te
! Pentru tine, zic, că noi deja ne-am cam dat seama de mult. Nu degeaba am scris peste tot ”Leul” - între ghilimele !...
-
”Leul”
-Doar
că eu nu m-am victimizat ! Nu am stat săăă : ”statu-i de vină!”
(pocnind
o dată din degete a promptitudine)
”Ăștia de la guvernare! Ăăăă, ăla..., X, Y, Z!...”
”Nu!...
Eu am înțeles, și am început să muncesc, și abia când am
reușit, am început să avertizez oamenii !”...
”A!...
Acum, înainte să pun materialul (pe
net, vă
dați seama ce favoare ne-a făcut???)
și să discutăm pe baza lui, eu susțin: Eu nu văd sclavagism, eu
nu văd sclavie prin ceea ce trăiesc oamenii, românii din
străinătate (și
iar ne
bagă pe toți în aceeași oală, cu nefericiții care au luat țeapă
în Germania – lărgind tirul delirului său la întreaga diasporă,
fără discernământ și deosebire, țintuindu-ne
din nou cu degetul spre cameră de sus în jos, ridicându-se chiar
de pe scaun, luat de valul de măreție care îl animă
și îl înflăcărează)
ei plătesc acum pentru inconștiență și pentru prostie!”
”Despre
asta este voirba, vorbim despre niște oameni care au fost visători,
care au fugit de realitate ! Realitatea este aceasta, și nu doar în
societatea românească (Ohoooo!
Băiatu se visează un fel de Guru mondial!!!)
- ”Respectul se oferă în funcție de ceea ce oferi!”
Ultima
frază probabil ca i-a fost transmisă de faimosul lui profesor de
capitalism cinic și ipocrit, care i-a schimbat viața...
Pentru
că, dacă din punct de vedere afaceristic și motivațional (o altă
găselniță capitalistică, care a înțeles că oamenii trebuiesc
motivați – adică împinși de la spate cu îndemnuri și
promisiuni de mai bine în plan personal, fraza
- ”Respectul
se oferă în funcție de ceea ce oferi!” -
își
găsește o ... motivație, din
punct de vedere uman e o
de un cinism feroce:
Omul
nu mai merită respect pentru calitatea sa de ființă umană, ci
doar pentru ceea ce se poate obține de la el !...
Și citind toate cele de mai sus - în care vezi că un om cu intenții declarate bune, nu se poate abține să nu cadă în păcatul trufiei - nu se poate să nu te gândești, că încă o dată se adeverește zicala conform căreia ...
Și citind toate cele de mai sus - în care vezi că un om cu intenții declarate bune, nu se poate abține să nu cadă în păcatul trufiei - nu se poate să nu te gândești, că încă o dată se adeverește zicala conform căreia ...
”Drumul spre iad e pavat cu bune intenții” !...
Și zice dumnealui, ”Leul”, că datorează toată această devenire a lui, de la un ”căcat al societății” la profesor care arată ”calea” - unica cale (cacofonie voită), celor dispuși să se transforme, unui profesor care la iluminat !
Halal profesor!...
Halal profesor!...
Iar
rezultatul se vede: La așa monstruozitate de ”profesor”, așa
monstruozitate de elev!
...
La
final vă
invit
să
priviți în
persoană scurtul
filmuleț care a provocat acest articol, ca
să vedeți că nu vă mint, și
vorba omulețului - dezbateți
:
* Pentru că ideea de bun simț nu e a mea și nu-i a voastră, Ci a strămoșilor mei, Și a strămoșilor - strămoșilor mei, Din veacul vecilor !...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu